دسته‌ها
امامت در منابع اهل سنت و وهابیت بزرگان اهل سنت نقد علم رجال عامه

میزان علم عمربن خطاب-اعتراف عمر بعد از فتوای خلاف قرآنش:همه مردم از عمر فقیه تر اند-در منابع اهل سنت و وهابیت با سند صحیح

عمربن خطاب بدون درنظرگرفتن آیه قرآن بر روی منبر رفت و فتوا داد که نباید کسی از چهارصد درهم بیشتر مهریه ی زنش کندو از منبر پایین آمد.اما زنی که پای منبر او بودگفت: اما قرآن میگوید: -وآتیتم احداهن قنطارا – (نساء ۲۰) هرمقدار مهریه فراوانی قرار دادید نباید از زن پس بگیرید…  در اینجا بود که  عمربن خطاب دوباره بالای منبر رفت و گفت: همه ی مردم از عمر فقیه تر هستند من گفتم از چهارصد درهم بیشتر مهریه  نکنید اما هر مقدار که میخواهید مهریه قرار دهید.

آقای سیوطی (عالم بزرگ اهل سنت) در مورد سند روایت می گوید: _بِسندٍ جَیّد- سند روایت خوب و معتبر می باشد.

آقای ابن کثیر (شاگرد ابن تیمیه ناصبی) در مورد سند روایت می گوید: -اسناده جیّد قوی- سند روایت خوب وقوی می باشد.

وآقای شوکانی (عالم بزرگ اهل سنت) سخن سیوطی وابن کثیر را در کتابش (فتح القدیر) آورده است.

حال سوال این است که عمربن خطاب بدون درنظرگرفتن قرآن (که یکی از اساسی ترین منبع فتوا می باشد) فتوا میدهد!!!!  و یک زن اورا متوجه اشتباهش میکند!!! و او مجبور میشود اعتراف کند که همه ی مردم از او فقیه تر و آگاه تر به احکام الهی هستند.

به همین خاطر است که شیعه معتقد است خلیفه ی رسول خدا باید معصوم از خطا باشد و همچنین عالم ترین مردم باشد.

آیا با وجود امام علی (سلام الله علیه) که طبق اعتراف صحابه و حتی عمربن خطاب، عالم ترین صحابه می باشد، چگونه میشود که عمر را خلیفه ی رسول الله دانست؟؟؟

حتی صحابه به انتخاب عمر اعتراض کردند اما ابوبکر نپذیرفت و برای تعیین خلیفه هیچ مشورت و شورایی در کار نبود.

چگونه میشود که شخص معصوم (امام علی) را کنار گذاشت و دیگری را خلیفه کرد؟؟؟

قاعده ی عقلی قبح تقدیم مفضول بر فاضل چه میشود؟؟؟

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *